Thursday, 21 March 2013

GAY Atau Bisex?? Anwar Gagal Jawab Soalan Mudah


Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berbolak dalih menyatakan status orientasi dirinya sebenarnya sama ada ‘dia homoseksual atau biseksual’ semasa ditemubual dalam satu sesi rakaman video bersama penyampai radio BFM 89.9 Noelle Lim baru-baru ini. Merujuk Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) sumber Kamus Pelajar Edisi Kedua ‘berbolak-balik’ ditakrifkan bercakap dengan tidak tetap atau berubah-ubah, berputar belit; Dia ~ dlm mempertahankan tindakannya itu’.


Kewajiban melantik pemimpin yang adil adalah merupakan satu tanggungjawab yang tidak dapat disangkal lagi buat setiap insan yang mengungkap dua kalimah syahadah ,ini kerana pemimpin adalah merupakan khalifah Allah yang melata diatas muka bumi Allah ini.

Kepincangan dalam pemilihan ini sebenarnya boleh membawa kepada lenyapnya keadilan dan keamanan dan seterusnya akan meletusnya kemungkaran dan kerosakan yang tidak terhingga.

Maka tidak hairanlah, Islam telah menjanjikan kedudukan yang tinggi kepada para imam yang adil dan mereka inilah pewaris para nabi yang sentiasa menjaga kesucian agama Allah daripada terus dicemari. Sabda Rasulullah S.A.W dalam hadisnya:

 ”Orang yang paling disayangi oleh Allah pada hari kiamat dan paling rapat kedudukan nya dengan Allah kelak ialah para imam yang adil” (Riwayat Tarmizi).

Berdasarkan bukti pada rakaman video tersebut,  Anwar jelas tidak layak menjadi pemimpin negara ini. Anwar yang selama ini dikenali serta diketahui umum kerana kepetahannya dalam ceramahnya, dicanang antara pemidato terbaik negara secara tiba-tiba ‘terkedu’ sehingga ‘berbelit belit lidahnya’ menjawab satu soalan asas berbentuk dwi pilihan ‘Ya atau Tidak’ dalam rakaman video berdurasi 10.09 minit itu.

Jika perhatikan rakaman video  pada minit 06.00 hingga 08:18, jelas memaparkan raut wajah Anwar berubah serta merta, gerakan badan serta intonasinya cuba ‘memusing jawapan’ mengalihkan fokus serta konsentrasi penyampai radio berkenaan.

Oleh kerana tidak mahu Anwar melalut lebih lama, buat kali keduanya penyampai radio wanita itu terpaksa memotong percakapan beliau dan bertanyakan jawapan ‘Ya atau Tidak’.

Anwar langsung tidak mengendahkan soalan tersebut sebaliknya menukar topik menyebabkan penyampai radio mengulangi soalan kali ketiga dalam nada tegas meminta Anwar menyatakan pendiriannya.

Memetik sepotong kata jawapan yang telah dinyatakan oleh Al-imam Hasan al Basri kepada Amirul Mukminin – Umar bin Abd Aziz ketika ditanya tentang apakah kriteria sebenar seorang pemimpin umat Islam;

“Sungguhnya Allah telah menjadikan para imam yang adil itu adalah pembaiki kepada kerosakan, pembetul kepada penyelewengan, pemusnah kepada kezaliman dan pembela kepada yang lemah, pembantu kepada yang dizalimi. Dialah yang melaksanakan hak-hak Allah kepada hambanya, mendengar ayat-ayat Allah dan memperdengarkannya kepada rakyatnya, melihat tanda kekuasaaannya dan memperlihatkannya kepada mereka, berjalan diatas tali Allah dan mengajak manusia bersamanya

“Dia umpama seorang hamba kepada para rakyatnya menjaga harta dan juga keluarga tuannya, tidak sekali-kali menghukum dengan cara jahiliah dan mengikut hawa nafsu mereka, tidak menyelusuri jalan orang-orang yang zalim tidak bersifat dengan golongan pembesar mustakbirin dalam menindas golongan lemah mustad’afin, dialah penjaga anak yatim, pembantu kepada orang miskin, mendidik anak-anak mereka dan menjaga kaum tua mereka”.

Menyentuh aspek psikologi pula, ia adalah terlalu jelas bahawa Anwar telah gagal untuk mengekalkan hubungan mata dengan penyampai radio tersebut dan ada ‘kesunyian janggal’ yang diikuti oleh ‘kegagapan’ sekejap pertuturannya.

Sseorang ahli psikologi yang pakar dalam bahasa badan tingkah laku boleh mengesahkan urutan ini sikap sebagai tanda bagi orang-orang yang ‘terpedaya’

Justeru, Islam telah melakarkan kepada kita beberapa ciri yang perlu ada pada umara-rabbani antaranya Islam iaitu pemimpin itu mestilah seorang muslim yang benar-benar menghayati agamanya. Ini kerana islam tidak membenarkan adanya golongan kafir yang memerintah umat Islam.

Kedua adil iaitu sifat ini perlu dimiliki oleh pemimpin umat islam, ekoran begitu pentingnya tampuk pemerintahan yang dipegangnya itu. Ia adalah ibarat penyaksian kepada terlaksananya hukum Allah atau tidak dimuka bumiNya ini. Sebagimana syarat penerimaaan syahadah dalam hukum jenayah memerlukan sifat adil ini, maka apatah lagi tugas besar memimpin umat Islam.

Ciri ketiga pula, golongan ulama dan umara perlu digabungkan untuk membentuk satu kesatuan bersepadu merencanakan arah geraknya masyarakat Islam didalam kehidupan seharian. Apatah lagi kalau sifat ini dimiliki pula oleh seorang pemimpin yang berwibawa dan berhemah tinggi, manakala ciri keempat melaksanakan hukum Allah serta bersikap sama rata dan terakhir sekali tidak berlaku zalim.

Rakyat harus memilih calon pemimpin negara mempunyai sifat  berani, bermaruah.  keberanian yang harus dimiliki ialah ketetapan dan ketahanan hati, taat kepada ALLAH, tidak ada wahn (cintakan dunia dan takut mati), berani berterus terang dalam menyatakan yang haq, pandai menyimpan rahsia, sanggup mengakui kesilapan, insaf terhadap diri dan mampu mengawal kemarahan.

Buat Anwar Ibrahim, ‘THAT’S NOT A TOUGH QUESTION AT ALL!!!!!



3 comments:

  1. Memetik sepotong kata jawapan yang telah dinyatakan oleh Al-imam Hasan al Basri kepada Amirul Mukminin – Umar bin Abd Aziz ketika ditanya tentang apakah kriteria sebenar seorang pemimpin umat Islam;

    “Sungguhnya Allah telah menjadikan para imam yang adil itu adalah pembaiki kepada kerosakan, pembetul kepada penyelewengan, pemusnah kepada kezaliman dan pembela kepada yang lemah, pembantu kepada yang dizalimi. Dialah yang melaksanakan hak-hak Allah kepada hambanya, mendengar ayat-ayat Allah dan memperdengarkannya kepada rakyatnya, melihat tanda kekuasaaannya dan memperlihatkannya kepada mereka, berjalan diatas tali Allah dan mengajak manusia bersamanya

    “Dia umpama seorang hamba kepada para rakyatnya menjaga harta dan juga keluarga tuannya, tidak sekali-kali menghukum dengan cara jahiliah dan mengikut hawa nafsu mereka, tidak menyelusuri jalan orang-orang yang zalim tidak bersifat dengan golongan pembesar mustakbirin dalam menindas golongan lemah mustad’afin, dialah penjaga anak yatim, pembantu kepada orang miskin, mendidik anak-anak mereka dan menjaga kaum tua mereka”.

    Layak untuk Anwar kerana dia banyak berjuang untuk rakyat.

    Kes Liwat sentiasa menang. Jadi dia tidak liwat.
    Kes Rasuah 1998 : Menang lagi, sebab dia tidak Rasuah.
    Kes Liwat kedua 2008. Menang lagi, sebab dia tidak liwat. Karpal Singh kata "Suka sama Suka" hanya sekadar nak menangkan kes Anwar yang dituduh. Bukti liwat tiada. Doktor kata tiada bekas kena cabul.

    PM Abdullah lepaskan dia, sebab dia tidak liwat dan rasuah.
    PM Mahathir beritahu : "Anwar tidak ada salah apa pun aku sumbat dia dalam penjara sebab aku ada kuasa pada masa tu."

    ReplyDelete
  2. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















    Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

    ReplyDelete

  3. Saya sangat bersyukur atas rahmat yg diberikan kepada saya dibulan ini karna alhamdulillah melalui MBAH RAWAIRE saya sekaran sudah bisa sukses atas nomor yg diberikan kepada saya dan saya yg dulunya cuma seorang TKW dari singapur yg gajinya tidak pernah mencukupi kebutuhan keluarga saya dikampun dan alhamdulillah berkat bantuan MBAH RAWAIRE kini saya sudah bisa pulang kampun,saya bersama keluarga dikampun sudah punya usaha sendiri dan saya tidak pernah menyanka kalau saya bisah seperti ini,jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH RAWAIRE di nomor 085-316-106-111...karna alhamdulillah saya menan nomor togel dari MBAH dan kalau uang indonesia 750 juta,,ini bukan rekayasa dari saya dari IBU RISKA.untuk lebih lenkapnya silahkan buka SITUS MBAH RAWAIRE












    Saya sangat bersyukur atas rahmat yg diberikan kepada saya dibulan ini karna alhamdulillah melalui MBAH RAWAIRE saya sekaran sudah bisa sukses atas nomor yg diberikan kepada saya dan saya yg dulunya cuma seorang TKW dari singapur yg gajinya tidak pernah mencukupi kebutuhan keluarga saya dikampun dan alhamdulillah berkat bantuan MBAH RAWAIRE kini saya sudah bisa pulang kampun,saya bersama keluarga dikampun sudah punya usaha sendiri dan saya tidak pernah menyanka kalau saya bisah seperti ini,jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH RAWAIRE di nomor 085-316-106-111...karna alhamdulillah saya menan nomor togel dari MBAH dan kalau uang indonesia 750 juta,,ini bukan rekayasa dari saya dari IBU RISKA.untuk lebih lenkapnya silahkan buka SITUS MBAH RAWAIRE

    ReplyDelete